Jaarverslag 2023

t: 06 820 669 44

Buurtteams
www.buurtteamsutrecht.nl

Het jaar 2023 was wederom een jaar van verandering, niet alleen in de organisatie maar juist ook daarbuiten. Het afgelopen jaar was de aandacht voor en de impact van een aantal grote maatschappelijke vraagstukken groot. Woonproblematiek, armoede, schulden, prestatiedruk, we zien de gevolgen voor kinderen, jongeren en gezinnen dagelijks terug in ons werk.

De afgelopen jaren zien we dat de vraag naar hulp groeit en dat vragen die bij het buurtteam terechtkomen steeds complexer worden. De eerder genoemde maatschappelijke ontwikkelingen dragen hieraan bij, maar ook landelijke ontwikkelingen zoals het Toekomstscenario kind- en gezinsbescherming zijn hierop van invloed. We gaan met elkaar de volgende fase van de transformatie in, waarbij we steeds meer wijkgericht doen met partners, waarin we scherper kiezen wat we waar doen en waar we echt andere oplossingen bieden voor de toegenomen hulpvraag. We benutten steeds meer de kracht van de gemeenschap, we bieden meer ondersteuning collectief samen met partners en we zien veel kansen om steeds meer vraagstukken in het dagelijks leven op te pakken en niet met (alleen) jeugdhulp. We dragen hieraan bij door enerzijds door te bouwen aan een stevige basis binnen Lokalis met focus op het goed uitvoeren van basishulp én vanuit die stevige basis met partners wijkgericht te bouwen aan de hulp en ondersteuning van de toekomst.

Jaarverslag 2023